Personne : Pierre Chopelet

Performance Rôle Troupe Date
Armide (1703-11-27) chanteur Académie royale de musique (Paris) 1703-11-27
Cadmus et Hermione (12-1690) chanteur Académie royale de musique (Paris) 12-1690
Cadmus et Hermione (1703-09-21) chanteur Académie royale de musique (Paris) 1703-09-21
Cadmus et Hermione (1711-08-28) chanteur Académie royale de musique (Paris) 1711-08-28
Hésione (1700-12-21) chanteur Académie royale de musique (Paris) 1700-12-21
Hésione (1709-07-19) chanteur Académie royale de musique (Paris) 1709-07-19
Scylla (1701-09-16) chanteur 1701-09-16
Amadis de Gaule (1701-05-31) chanteur Académie royale de musique (Paris) 1701-05-31
L’Europe galante (1697-10-24) chanteur Académie royale de musique (Paris) 1697-10-24
L’Europe galante (1706-05-18) chanteur Académie royale de musique (Paris) 1706-05-18
Phaéton (1702-01-12) chanteur 1702-01-12
Phaéton (1710-01-05) chanteur Académie royale de musique (Paris) 1710-01-05
Télèphe (1713-11-28) chanteur 1713-11-28

  • Grove Music Online
    James R. ANTHONY : 'Chopelet, Pierre', Grove Music Online, ed. L. Macy (Accessed 25 March 2004), http://www.grovemusic.com : "Chopelet [Choplet], Pierre (fl 1690–1713). French haute-contre. […] He began his career as a dancer, and made his début as a singer in 1690 as Envy in a revival of Lully’s Cadmus et Hermione. He created the roles of Don Pédro in Campra’s L’Europe galante (1697), Telamon in Campra’s Hésione (1700) and Apollo and Dardanus in Gatti’s Scylla (1701); he also sang the main roles in revivals of Lully’s Amadis (1701), Phaëton (1702) and Acis et Galatée (1702). In 1702 the partial loss of his voice, through illness, forced him to sing minor roles for the remainder of his career; in spite of this restriction, he sang more than 30 roles in 21 different operas between 1703 and 1713. He retired from the Opéra in 1713 after creating the role of the Sacrificer in Campra’s Télèphe."
    AS